29 évnyi Volkswagen-Audi-Seat-Skoda márkaszervizben szerzett szakmai tapasztalattal a tarsolyomban úgy döntöttem,hogy saját vállalkozásba fogok. A VW-csoport autóinak elektromos és elektronikai rendszereinek hibakeresését és javítását vállalom.
A gimnázium elvégzése után autóvillamossági szerelőnek tanultam. A Spirál Autójavító Vállalatnál 1988-tól 1993-ig dolgoztam. 1993 októberétől a Porsche Buda csapatát erősítettem először mint autóvillamossági szerelő,majd problémamegoldói szerepkörben.Munka mellett 2004-ben villamosmérnöki diplomát szereztem a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán(ma Óbudai Egyetem).
A gyári terminológia szerint a problémamegoldó a legmagasabban képzett szakember a szervizben.Feladata az összetett,nehezen felderíthető hibák diagnosztizálása.
Ahogy az autók egyre több elektronikát tartalmaztak,szükségessé vált a problémamegoldó szerepkör ketté választása diagnosztikai technikus(elektronikai szakértő)és szerviztechnikus(mechanikai szakértő)funkcióra.
Diagnosztikai technikus és szerviz technikus képesítéssel rendelkezem.
A legmagasabb (HVE--High Voltage Expert) képzettséggel rendelkezem, mely a nagyfeszültségű akkumulátor és a hajtásrendszer teljeskörű javítására jogosít fel, beleértve a nagyfeszültségű akkumulátor megbontását és cellamodulok cseréjét is.
A diagnosztikai technikus feldata többek között a vezérlőegységek közötti kommunikációt biztosító busz rendszerek(CAN,LIN,MOST)hibakeresése.
A szerviztechnikus a mechanikai rendszerek szakértője: motor-váltó-futómű és a hajtáslánc egyéb elemei, mint az osztómű stb.
Az AUDI dianosztikai technikus végzettséget a VW is elfogadta, ezért nem kellett külön elvégezni a VW diagnosztikai technikus tanfolyamot.
A nagyfeszültségű technikus minden munkát elvégezhet a nagyfeszültségű rendszeren, csak az akkumulátort nem bonthatja meg.
A nagyfeszültségű szakértő a legmagasabb képesítés,mely az elektromos és hibrid autók nagyfeszültségű rendszereinek teljeskörű javítására jogosít.